reklama

Zasiahnutá Šípom

Jesenné počasie sa častokrát spája s hmlou, mrholením, dažďom a u mnohých z toho vyplývajúcou zlou náladou, či ospalosťou a únavou. Typické vyjadrenie pre upršané zamračené počasie je „nič sa mi nechce“. Ale nič nie je také tmavé, ako by sa zdalo na prvý pohľad. Závisí, z akého uhla sa na danú „vec“ pozeráme. Názornú ukážku som zažila nedávno vo veľkom. Chcem sa o tento svoj zážitok podeliť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Posledné dni bolo hmlisté počasie s občasným mrholením. Aj keď som sa rozhodla ísť na hory, bola ráno hustá hmla. Ale to ma neodradilo. Smerujem na Šíp, kopec vysoký 1170 mnm. čnejúci nad Kraľovanmi. Konečne ma vlak vysadil v Stankovanoch a zmizol v hmle smerom na juhovýchod. Po neznačenom chodníčku, ktorý miestni nazývajú „rybka“, sa dvaja odvážni pútnici dostali z údolia Váhu na Podšíp. Je to čarovné miesto, dreveničková osada vo výške 750 mnm. Hustá hmla zahaľuje výhľad na panorámu Malej Fatry. Ale krásne chatky sa dajú obdivovať aj tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Temný strážca bezpečia učupených domčekov budí rešpekt.

Obrázok blogu

Mrzí ma, že z krásneho výhľadu nič neuvidím, iba tie šedé stromy v lese a zablatený chodník pod nohami a pár metrov pred seba. A k tomu to deprimujúce kvapkanie vyzrážanej vody z konárov stromov.

Obrázok blogu

Zmierená s ďalším hmlistým dňom bez slnka kráčam strmým chodníkom do kopca. Na klzkých koreňoch sa šmýka a blatistý terén sa zosúva pod nohami. Keď dvíham oči od zablatených topánok, svitá mi nádej.

Obrázok blogu

S radostným očakávaním vykročím rýchlejšie. Ako vystupujem z hmly, pomedzi stromy sa už črtá prekvapenie.

Obrázok blogu

Ešte pár výškových metrov a les už zalievajú slnečné lúče.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A to, čo vidím...

Obrázok blogu

...ľudské oči často nevidia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Celé údolie Váhu ukryté pod oblakmi. Z mora trčia vrcholce hôr od Západných Tatier dookola všetky: Choč, Nízke Tatry, Veľká Fatra, Kremnické vrchy, Martinské hole, Malá Fatra...

Obrázok blogu

Na čo človek myslí, keď mu krajina leží priamo pod nohami?

Obrázok blogu

Cítim sa slobodná ako vták. Všetky starosti, trápenia, stresy a ostatná „špina“ ostali tam dole. Ukryté v mrakoch všedných dní. Nemajú na mňa dosah.

Obrázok blogu

Cez oblaky počuť tlmený hukot áut a trúbenie vlakov uháňajúcich popri Váhu...je to všetko tak ďaleko a tak krásne zahmlené. V mojej hlave je však jasno.

Obrázok blogu

Viem, kto som a kam kráčam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Slnko klesá k horizontu prekvapivo rýchlo. Treba sa prebrať z rozprávky a vrátiť sa do reality tam dole.

Obrázok blogu

V srdci si chcem odniesť čo najviac z tohto miesta – také to horiace svetielko.

Obrázok blogu

Šero sa už začína rozprestierať a ja na rozlúčku zakričím ponad tie mraky. Určite ma počuli až na Chopku...

Obrázok blogu

Aj keď sa vrátim dole, do hmly, šera a teraz aj tmy, viem, že tam hore bude ráno zas svietiť slnko. A aj keď práve cez mraky neprenikne, predsa svieti. Treba sa len postaviť na správne miesto, aby som jeho lúče mohla zachytiť.

Mária Hortová

Mária Hortová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa snaží chodiťpo svete s otvorenými očami a srdcom a vnímať "to, čo je za tým, čo vidím". Zoznam autorových rubrík:  CAMINO DE SANTIAGOInéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu