reklama

Ako k tomu celému nápadu došlo...

Začiatkom roka 2010, niekedy v januári sa ku mne dostala myšlienka púte do Santiaga. Dovtedy som o tom pramálo počula, ale pri kamarátovom rozprávaní o jeho túžbe tam ísť, ma to natoľko oslovilo, že keď hodil rečnícku otázku, skôr zo žartu ako vážne: „Nechceš sa pridať?“- zareagovala som okamžitým: „Chcem!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nasledovalo pár mesiacov naplnených neistotou a opätovným prehodnocovaním tohto plánu. Pochybnosti typu: je to strašne veľa kilometrov, neviem po španielsky, nemám peniaze, štátnice sa nemusia vydariť a čo potom? a podobne boli nakoniec umlčané kúpením leteniek na začiatku júna, čo bolo už dosť neskoro. Na konci júna som si vyslúžila bakalársky diplom a hneď som sa pustila pracovať. Koncom júla som skončila brigádovanie, a potom to všetko začalo.

Cesta do Prahy, kde sme prenocovali a doobeda sa vzniesli nad oblaky. Môj prvý let bol spojený so strachom a rešpektom, ale počasie bolo krásne, leteli sme severne od Álp, takže celý hrebeň tohto krásneho pohoria sme mali ako na dlani. Môj strach rýchlo opadol a pri vystupovaní z lietadla v Madride som sa cítila ako veľká cestovateľka. Keďže let do Santanderu sme mali až nasledujúce ráno, vybrali sme sa pozrieť si hlavné mesto krajiny, v ktorej strávime najbližších pár týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Klasická španielska siesta, strávená spánkom v parku, pričom v blízkej fontáne si nejaký miestny občan pral nohavice s jarou vo fontáne. Až hlad nás vyhnal z tieňa vysokých platanov, našli sme si obchodík a nakúpené jedlo sme hneď zjedli v najbližšom parku.

Obrázok blogu

Potom sme sa vybrali preskúmať mesto, videli sme kráľovský palác a pár pekných námestí, po ktorých sme sa potulovali až do neskorej noci spolu s množstvom miestnych a turistov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Fascinoval ma ten ruch na uliciach napriek pokročilej hodine.

Obrázok blogu

V pamäti mi utkvel starší asociál, ktorý si močil nohy vo fontáne, rovno v botaskách. Stálo to za fotku ... a to sme netušili, že po pár týždňoch putovania skončíme veľmi podobne. Noc strávená na podlahe letiskovej haly bola nekonečná. Divoké sny o tom, že sa prvým lietadlom vrátim domov mi odvahy nedodali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Našťastie to bol len sen a ranné lietadlo nás vyplulo v Santanderi na severe, kde nás vítalo zamračené nebo a poldenné čakanie na autobus do Irúnu.

Mária Hortová

Mária Hortová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa snaží chodiťpo svete s otvorenými očami a srdcom a vnímať "to, čo je za tým, čo vidím". Zoznam autorových rubrík:  CAMINO DE SANTIAGOInéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu